Friday, January 1, 2010

Hoping A Fabulous 2010



Apa azam tahun baru?! Soalan yang klise ini kalau ditanya, barulah tersedar dari lamunan yang tahun dah bertukar. Masa bergerak pantaskah atau tempua yang leka atau lemah mengurus masa? Tak terkejar rasanya...

Bila ditebak persoalan mengenai azam, rasanya dalam beberapa tahun kebelakangan ini tempua tidak punya azam yang khusus. Makna kata, tempua hanya mengharapkan kehidupan yang lebih baik dari sebelumnya dari segala segi. Segala segi tu ermasuklah perhubungan dengan Pencipta, silaturrahim dengan keluarga/saudara mara/jiran/masyarakat, kerjaya, kesihatan dan sudah tentunya dari segi kewangan.

Walaupun 2009 kini hanya tinggal kenangan, tetapi sejarah yang terlakar di dalamnya tetap terpahat dalam ingatan. Tahun 2009 merupakan tahun-tahun yang sukar apabila terpaksa bertukar tempat kerja. Semasa hendak membuat keputusan tersebut, tempua berperang dengan emosi yang sangat hebat apabila pengurusan ditempat lama menawarkan ganjaran 2 kali ganda dari sebelumnya. Tempua bukanlah orang yang kelabu mata dengan tawaran atau ganjaran yang lumayan. Cuma persoalannya ialah kenapa baru sekarang?! Kenapa ketika tempua sudah memberi notis? Akhirnya keputusan tempua nekad dan bulat.

Ditempat baru pula, tidaklah semudah yang disangka. Hampir-hampir juga mengalah dengan tekanan tetapi dengan semangat yang positif serta dorongan dari keluarga...tempua laluinya juga dengan sabar. Biarlah sesukar mana, asalkan tempua masih boleh bersama dengan ibu lagi. Bila fikirkan perkara itu sahaja, segala jerit perih seakan berlalu pergi.

Alhamdulillah, ternyata tempua telah membuat satu keputusan yang tepat. Kini tempua semakin selesa dan betah dalam urusan syarikat.

Sesungguhnya 2009 telah mendewasakan tempua dalam pelbagai aspek. Mematangkan fikiran dan menjadikan tempua lebih peka dengan persoalan Kenapa dan Mengapa. Kadang-kadang setiap persoalan tidak memerlukan jawapan yang tepat. Ianya memerlukan sikap terbuka untuk memahaminya sebelum merungkainya.

Sinar matahari 2010 menyinari seluruh alam. Cahayanya untuk semua. Begitu juga dengan kehidupan ini. Ianya untuk semua. Ada kekurangan dan ada kelebihan. Saling melengkapi akan menjadikan kehidupan itu indah.

Dan untuk kesekian kalinya, pada tahun 2010 ini, tempua hanya mengharapkan kehidupan yang terbaik untuk semua.

Untuk warga dunia - kita hidup di bawah matahari yang sama, berkongsi cahaya dan udara yang sama dan tidak mustahil untuk kita berkongsi kehidupan di dunia ini.

Untuk kaum keluarga - tempua tidak memiliki apa-apa untuk dihadiahkan sebagai tanda penghargaan, cuma sepotong doa agar kehidupanmu sentiasa dikunci dengan kebahagiaan, ketenangan dan keselamatan. Dilimpahi dengan kejayaan dan kesenangan serta diberkati oleh-Nya selalu.

I think of you, I thank you & I love you.

WELCOME 2010

- tempua.siber -

2 comments:

~N@n@~ said...

nana : eh..azam tahun baru yang lain tak der ke?hehe

naduta said...

azam utk dicepatkn jodoh,hehe