Monday, May 4, 2015

Haziq Yang Rock

Masih lagi dalam suasana meriah bila Haziq dikunjungi saudara maranya pada penghujung bulan Februari tempohari. Sepanjang 3 hari 2 malam di sana, macam-macam keletahlah dia buat. Ada pula sepupu dia si Najwan yang rajin melayan. Menjadilah. 

Mengikut cerita ibunya, sekarang ni dia terpaksa panggil suaminya 'ayah' dan suaminya pula memanggil dia 'ibu'. Ini kerana, sebelum ini suaminya panggil dia sayang, maka si haziqpun panggil ibunya sayang. Si ibu pula panggil suaminya abang, maka si haziqpun ikut panggil abang. jadi untuk mengelakkan si haziq keliru dengan panggilan tersebut, maka ayah dan ibunya memanggil mengikut panggilan yang sepatutnya haziq panggil ayah dan ibunya. Si Haziq ni cepat mengikut. Kalau benda yang betul dia ikut..Alhamdulillah...yang menjadi masalah, bila dia ikut benda-benda yang kurang baik. 

Pada umur dia yang sebeginilah kena pantau supaya dia mengikut ajaran-ajaran yang baik dari sekeliling. Tapi bila dah hantar rumah mummy (panggilan haziq pada penjaganya bila ayah dan ibunya pergi kerja), susah juga nak pantau dia bila dia dah bercampur gaul dengan kawan2 sebaya. Pengaruh kawan-kawan memang cepat dia tiru. 

Haa..tengok je ;lah gambar-gambar di atas tu yang diambil di rumahnya sendiri ketika nenek sebelah bapa, nenek sebelah ibu, nenek saudara, mak long serta sepupunya mengunjungi Haziq.


(Update via Fotopages - Selasa 25.03.2008)




No comments: