Monday, January 22, 2018

Seminggu Dah Berlalu...

Mengikut dari jadual yang diberikan, pada 21/1/18 (Ahad) dari jam 4.30 p.m - 6.15 p.m, ibu bapa pelajar Tingkatan 1 yang masih dalam minggu orientasi boleh datang melawat.

Walaupun ibu bapa Haziq tidak dapat melawat kerana berada nun jauh di Pasir Gudang dan hari Ahad merupakan hari bekerja di negeri Johor, maka tugas tersebut digalas oleh Neneknya.

Antara permintaan Haziq ialah :-

1. Milo 3 in 1
2. Sudu & Garfu
3. Cawan Plastik
4. Biskut Lexus (Perisa Coklat)
5. Duit Syiling (Ini yang ditanya dulu...ada bawak tak?!) - Nak Tepon Ibunya....hehehe

Kesemua permintaanya dapat ditunaikan. Maka bertemulah Haziq dengan nenek serta maklangnya pada hari tersebut. Milo ais siap buat sendiri siap dibawa oleh neneknya dan kebetulan ada jiran yang beri Roti John, maka dibawa sekali.

Alhamdulillah...sihat dan ceria dia. Cuma suaranya serak sebab banyak menjerit waktu aktiviti luar. Kulitnyapun agak gelap. Yang penting, dia happy.

Kebetulan ada kawannya yang lalu ketika dia sedang makan, maka diajak sekali. Rezeki yang ada dinikmati bersama. Sambil dia menjamah makanan, sambil bercerita aktiviti yang dilakukan. Sambil-sambil itu, dapatlah neneknya melepaskan rindu pada Haziq.

InsyaAllah, minggu depan ibunya akan pulang untuk bertemu dengan Haziq?....

Aisyah pula macamana?

Bila Ibu Haziq asyik sebuat rindukan Haziq, Aishah cakap...."haaa tau rindu! Sapa suruh letak haziq dekat asrama?' Hehehe...

Jom Tengok gambar sekitar aktiviti Haziq semasa minggu orientasinya :

Journey of Mukmin di pantai Tanjung Bidara & Bekayak serta Wall Climbing di Ayer Keroh, Melaka.







Kunjungan Mesra Nenek & Mak Lang....




Sharing Is Caring...



No comments: