Tuesday, June 2, 2020

Chef Haziq

Walaupun dalam tempoh PKP, SM Imtiaz Ulul Albab tetap melaksanakan pembelajaran dalam talian. Pada 16/5 - 21/5 tempohari telah berlangsungnya Peperiksaan Pertengahan Tahun secara dalam talian bagi tingkatan 1,2 dan 3.

Setiap pelajar menggunakan aplikasi Google Classroom. Kata laluan diberikan 5 minit sebelum peperiksaan bermula. Yang jadi pengawas peperiksaan...ibu bapalah, siapa lagi.



Selain itu, ada ketikanya Haziq akan menjadi chef bila dia teringin nak makan sesuatu. Ala, masak yang simple-simple yang tak renyah penyediaannya.

Antara yang dia dah cuba buat dan menjadi kata ibunya ialah...Puding Roti dengan Sos Kastad.



Cantik kejadiannya dan lemak berkrim bak kata ibunya.

Sagu Gula Melaka pun dia ada cuba buat.





Nampak sangat menyelerakan.....

Cuma nak tanya ibunya, lepas dia buat semua ni, dapur porak peranda tak? Sebab kalau ikutkan gen nenek disebelah ibunya, memang neneknya akan bagi anak-anak dia bebas menggunakan dapur tapi kena pastikan semuanya kembali seperti sedia kala. Tak kecah atau bersepah.

At least adalah asas ilmu memasak sedikit sebanyak. Esok lusa bila duduk berjauhan dengan keluarga, taklah kekok nak masak sendiri. Tahulah beza halia dan kunyit, daun sup dengan daun ketumbar. Kira masak untuk lepas isi perut sendiri, dah kira okaylah tu.

Tak Gitu?!!!!

No comments: