Wednesday, October 5, 2016

Happy 11th Birthday Haziq

As Salam...

Sudah lama tak post cerita atau aktiviti Haziq dan adiknya Aisyah. Kadang-kadang tu terlupa dan adakalanya pula takda idea atau info baru yang nak dikongsikan.

Okay..sempena dengan cuti panjang Raya Korban pada 12.09.16 (Isnin) tempohari, Haziq dan family telah meluangkan masa untuk balik kampung di Melaka pada 09.09.16 (Jumaat). Oleh kerana hari lahir Haziq jatuh pada tarikh tersebut, sedikit sambutan telah diadakan. Tiada potong kek....cuma makan malam di sebuah restoren. Menu pilihan Haziq ialah Sizzling Chicken Chop with Melted Cheese. Wahh....dengar namapun dah sedapkan...Memang sedap pun.

Kebetulan pula keluarga Pak Ngahnya dari Perak muncul pada malam tersebut untuk menyambut Raya Korban di Melaka...semakin meriahlah sambutan hari lahirnya.

Sebelum itu, Haziq telahpun menyambut birthdaynya lebih awal dengan rakan sekelas dengan menjamu mereka semua roti canai. Alhamdulillah....berkongsi rezeki dengan kawan-kawan sekelas pada hari yang bermakna. Semoga rezeki Haziq dan keluarganya diluaskan oleh Allah s.w.t.

Errmmm...macam tak percaya jer dah 11 tahun. Sekejap sangat. Tak puas lihat keletah dia masa kecil dulu. Masih terbayang-bayang diruang mata saat memujuk dia yang sedang menangis. Bawa tengok ayam kat belakang rumah...reda sikit tangisannya. Chicken...chicken...sebutnya pelat ketika itu.

Kalau diimbau semula kenangan masa kecilnya, dia akan malu-malu kucing. Hehehe.....

Selamat Hari Lahir yang ke 11 Haziq.

Tiada ungkapan yang dapat diucapkan. Tiada hadiah yang dapat diberikan untuk meraikan harimu yang penuh bersejarah. Hanya doa dapat dititipkan.....

Semoga Allah selalu ada dan selalu menjaga dan melindungi dirimu. Dengan bertambahnya usia kamu, jadikanlah dirimu manusia yang berguna dan tingkatkanlah amal bakti kepada kedua ibu bapamu kelak..

Semoga impainmu akan menjadi kenyataan, cita citamu akan tercapai. Semoga kegembiraan sentiasa mengiringi dalam setiap langkah perjalanan kehidupanmu. Amin.... 

Gambar sambutan dengan rakan sekelasnya...






No comments: