Tuesday, November 21, 2017

Santai-Santai Di The Shore Sky Tower Melaka

Pertengahan bulan Oktober tempohari, Haziq & keluarga telah mengambil peluang cuti hujung minggu untuk balik kampung di Melaka. Kirakan percutian singkat dan santai selepas UPSR. Santaipun taklah sangat sebab peperiksaan SDEA yang dijadualkan pada 12/11 hingga 15/11 sedang menanti.

Percutian singkat tetapi padat dengan aktiviti antaranya:
1. Sarapan Pagi beramai-ramai di warung yang agak popular di kampung neneknya.
2. Melihat keindahan Bandaraya Melaka dari bangunan tertinggi di Melaka (The Shore Sky Tower)
3. Menonton wayang filem Tombiruo
4. Makan tengahari di Johnny's Restaurant
5. Makan malam Home Made cekodok Pisang ( Aisyah punya peberet laaa)

Harga nak naik ke Sky Tower tu kalau tak silap RM 25.00/seorang (Dewasa), RM 18.00/seorang (Kanak-Kanak). Agak mahal sebab tak banyak aktiviti yang dapat dilakukan. Hanya dapat mengambil gambar pemandangan Bandaraya Melaka dan melihat kawasan sekeliling dengan teropong. Mungkin kalau pergi sebelah malam, suasana sekeliling agak menarik.

Tapi sebenarnya ada pakej untuk yang menarik untuk ke Sky Tower + The Shore Oceanarium yang menjimatkan. Tapi dah naik, barulah nampak kaunter tersebut. Sabar je lah!

Walaupun padat dengan aktiviti, yang penting keseronokan dapat bersama dengan keluarga itulah yang sangat bermakna. Kualiti masa yang digunakan dengan sebaiknya.

Percutian yang singkat, tapi cukup bermanfaat.

Jom tengok gambar...


Di bulatan merah tulah (lantai kaca) tempat mengambil gambar. Tak boleh guna kamera sendiri. Kena guna kamera khas yang telah dipasang. Harga gambar RM 45.00. Mahal, jadi tak beli.



Laluan lantai kaca ke aras paling tinggi (Tingkat 42)





Kawasan atas bumbung











No comments: