Tuesday, September 11, 2018

090905 - 090918 (13)

09.09.18 - Genaplah usia Haziq 13 tahun. Kebetulan pada 08/09/2018 ada Walimatulurus sepupunya, maka tahun ini dapatlah ibu, ayah dan Aishah menyambutnya bersama untuk sekian kalinya. Oleh kerana kek kahwin masih lagi elok terletak, dapatlah seluruh ahli keluarga menyambutnya sehari awal. Meriahlah sikit yer tak?!

Ialah, dengan pakaian baju melayu lengkap bersampin, kek 2 tingkat berlatarbelakangkan singgahsana pengantin yang indah....memang sambutan hari lahir yang terbaiklah buat haziq untuk tahun ini.




Sambutannya tak habis di situ. Esoknya pada 09.09.18 ayah dan ibunya ada buat sambutan yang simple dan meriah di rumah neneknya. Elemen kejutan untuk Haziq yang tidak menyangka akan hari lahirnya akan disambut sekali lagi.

Perancangan yang singkat, sementara ibu dan ayahnya membuat persiapan ringkas di rumah nenek, Haziq telah dibawa keluar sebentar dengan ditemani sepupunya Irfan, Nasrul dan juga Aishah. Bila semua dah ready, Haziq di bawa semula ke rumah dengan dibiarkan dia jalan dahulu.

Bila buka jer pintu, terkejutlah Haziq bila ada letupan dan 'hujan' kertas/riben warna warni. Ada kek dan pizza yang sudah siap terhidang. Pucat juga mukanya kerana memang terkejut. Plan yang menjadi. Unsangkarable.






Tentunya sambutan kali ini akan terpahat dalam ingatannya. Simple yer interesting. Dan yang paling penting, setiap tahun ibu, ayah dan aishah sentiasa ada di sisi untuk meraikannya bersama-sama sambil berdoa yang terbaik buat Haziq.

Selamat Hari Lahir Wan Haziq. 
Semoga Allah s.w.t. sentiasa melimpahkan Rahmat dan Kasih SayangNya serta melindungi setiap langkahmu untuk menyongsong kehidupan di masa hadapan. 
Barakallahu fi umrik

No comments: