Thursday, December 6, 2018

Sepenggal telah berlalu...

Penggal persekolahan 2018 telahpun melabuhkan tirainya. Cuti sekolahpun bermula. Bermakna Haziq dah berada di Sek. Men. Imtiaz Ulul Albab, Melaka. Kejap jer masa berlalu. Awal Januari 2018 mendaftar sebagai pelajar, hujung November 2018 dah habis sepenggal persekolahan.

So, sepanjang persekolahan tersebut, semuanya berjalan dengan lancar dan baik. Seperti pada entri dulu, bulan pertama dan kedua di sekolah, kesihatan Haziq tak berapa baik. Maklumlah, tempat baru, sausana baru, kawan baru...dan juga baru nak belajar berjauhan dengan ibu bapa. Betullah orang cakap, masa meruapakan 'ubat' yang paling mujarab. Alah bisa, tegal biasa. Walaupun tak sepenuhnya biasa, (sebab mungkin pengalaman kehidupan sebelum duduk di asrama dijadikan perbandingan) tapi so far ianya tak menjadi suatu masalah yang besar.

Bab makanan pula...., mujurlah rumah neneknya dekat. Bolehlah dia order menu kegemaran bila time berpuasa sunat pada setiap Isnin & Khamis dan sesekali pada hujung minggu. Menu kegemarannya ialah Nasi Goreng Cili Padi Extra Pedas Tak Nak Sayur. Belum nampak jemu lagi. Kalau keluar outing pula, menu Mee Tom Yam Secret Recipe menjadi pilihan. Tapi sebenarnya dia tak kisahpun untuk makan apa dan di mana. Ok memanjang jer dia.

Time yang dia paling suka dan dok berkira hari ialah time cuti panjang sikit. Dapatlah dia balik ke Pasir Gudang. Time ni dia memang seronok. Lagi dia seronok bila dia dapat balik ke JB naik bas dengan kawan. Adalah dua kali dia dapat merasa balik sendiri dengan menaiki bas. Selebihnya kebetulan ibu bapanya datang menjemput terlanjur balik kampung atau hanya ayahnya sahaja datang ambil Haziq.

Sepanjang cuti sekolah yang sedang berlangsung, selain dari bercuti bersama keluarga ke Sunway Lagoon dan Lost World of Tambun (Haziq, Aishah dan Air...Berpisah Tiada), menghadiri majlis perkahwinan sepupunya di Kluang pada 01/12/18 dan sekali lagi di Melaka pada 15/12/18 nanti.

Selamat Bercuti Haziq.....



Gambar yang diabadikan pada kotak Pizza


Gambar yang dilukis oleh khas untuk mereka berdua oleh saudaranya di Seremban.

No comments: