Friday, December 21, 2018

Majlis Raja Sehari 15/12/2018

Pada 15/12/2018 (Sabtu) tempohari berlangsunglah Majlis Persandingan dan Sambut Menantu untuk 3 pasang pengantin yang kesemuanya adalah sepupu kepada Haziq. Oleh kerana ingin menyambut 3 keluarga (orang sebelah) iaitu dari Negeri Sembilan, Johor dan Kelantan, maka 3 bulan sebelum majlis bermula, pembahagian tugas telahpun dibuat untuk melicinkan perjalanan majlis. Dari yang tua kepada yang muda, semuanya telah diagih-agihkan tugas. Bukan nak membebankan, tapi nak menerapkan sifat kekitaan dan sekaligus mengeratkan silaturrahim supaya terus kukuh dan subur. Nak lentur buluh biarlah dari rebungnya kan!

Ialah, nak berkumpul serentak memang susah. Time kenduri kendara macam inilah kebanyakan dari keluarga akan berkumpul walaupun tak semuanya dapat hadir.

Kalau majlis bulan 9 dulu menggunakan tema biru, majlis kali inipun menggunakan tema yang sama. Tema biru memang dirancang semenjak raya lagi supaya ianya dapat digunakan berkali-kali dan tidak membebankan semua pihak yang terlibat.

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar dan molek sekali. Cuacapun cerah dan cantik bersinar. Makananpun sedap dan tetamupun ramai.

Semua AJK telah melaksanakan tugas dengan jayanya. Apa agaknya tugas yang digalas oleh Haziq dan Aisyah...?

Haziq - Membaca doa
Aisyah - Pembawa Bunga Manggar

Selamat Pengantin  Baru Buat:

Khairul dan Zila
Nazmi dan Hakimah
Nazirah dan Ameer

Semoga sentiasa dalam lipahan Rahmat & Kasih SayangNya

#TillJannah






Inilah keluarga besar Haziq





No comments: