Sunday, October 4, 2015

Enthusiasm Haziq




Wah..wah...beria-ia si haziq ni menyelak buku. Bersemangat sungguh. Tengoklah aksinya dalam klip tersebut. Asyik cakap '"nak tengok..tengok".

Sebenarnya dia nak tengok semula gambarnya. Selalunya lepas snap mesti dia nak tengok aksinya kembali. Bila ambil guna video mode pun dia nak tengok aje.

Yang kelakarnya, bila suruh berkasi...memang dia beraksi. Tapi aksi yang dia ikut semula. Heheheh...

17-8 ni, ayah haziq akan ke USA selama seminggu. Ibunya dah mula risau. Ialah, si Haziq ni bila bangun tidur sure cari ayahnya. Minggu lepas, ayahnya perlu ke KL untuk urusan Visa. Nak mengelakkan Haziq buat hal, terpaksalah ayahnya bertolak ke KL jam 2 pagi bila Haziq dah tidur. Masalahnya ialah, jam 4 pagi si Haziq terbangun. Dia tengok ayahnya takde, dia mulalah mencari. Ibunya kata ayah dah gi kerja...Haziq tetap kata ayahnya ada kat tingkat atas. Jenuh juga nak memujuk pagi-pagi buta tu.

Oleh kerana ayah Haziq takde selama seminggu nanti, kenalah ibunya 'import' nenek Haziq dari Melaka. Bukan apa, cuma takut Haziq di serang lelah semula bila ayahnya tiada nanti. Kalau neneknya ada dapatlah bantu apa yang patut.

Kebetulan minggu depan cuti sekolah, selain neneknya, mungkin mak long dan sepupu Haziq juga akan ke sana. Bolehlah temankan dia bermain dan lekakan dia dari ingat ayahnya nanti. Maklumlah orang tak pernah berpisah. Tapi yang ditakutkan nanti bukan Haziq yang demam rindu...ayahnya pula nanti makan tak lalu teringatkan anaknya di JB.

Apapun..semoga semuanya selamat dan dipermudahkan oleh Allah.

Jumpa lagi...

Update via Fotopages - Khamis 14.08.08)

No comments: