Sunday, October 4, 2015

Haziq, Pensil Warna dan Drawing

Haaa....hujung minggu lepas ibu si Haziq naik angin dengan karenah si Haziq. Kenapa? Cerita dia camni....

Ayah si Haziq belikan Haziq buku mewarna dan juga pensel warna. Suka benarlah dia. Ialah, dapat meningkatkan kreativiti dia yang tak terbatas tu. Oklah tu....

Masa ibu si haziq naik tangga nak ke tingkat atas, dia ternampaklah pensel warna di tangga tu. Mestilah si Haziq yang punya kerja buat sepah. Takda budak lain lagi dah. Oklah tu....masa ibu si Haziq ni membongkok nak ambil pensil warna tersebut, tiba-tiba dia terpandang garis berwarna di dinding. Apa lagi...naik anginlah si ibu tu. Bukan dia warnakan buku, tapi habis dicontengnya dinding di tepi tangga tu.

Nak jadikan cerita, masa ibu si Haziq nak pusing, kakinya tak pijak anak tangga. Jatuhlah....terseliuh dan bengkak lah juga.

Itu satu hal..lepas tu si haziq yang konon-kononnya bangga dengan hasil kerja nya menconteng dinding, cakap kat ibunya.. " ada agi Bu..ada agi " Maksudnya ada lagi dinding yang dia conteng. Ibunya pun mintalah tunjukkan grafiti dinding yang telah dihasilkan. Rupa-rupanya, dia dah conteng dinding bilik. Bergaris berwarna warni. Hehehehe....

Nak cakap apa lagi? Itulah kreatif namanya. Rasanya semua budak macam tu. Sifat ingin tahu mereka begitu kuat maka dindinglah akan menjadi kanvas untuk merealisasikan apa yang difikirkan ketika itu.

Haziq....Haziq..... 

(Update via Fotopages - Selasa 10.06.08)




No comments: