Tuesday, January 5, 2016

Camana Haziq Sambut Raya?

Salam Aidilfitri semua. Masih lagi dalam mood raya? Biasalah tu. Kan ker raya sebulan. Camana dengan jemputan open house tahun ini? Gerenti bersusun kan?!

Tahun ini Haziq dan ayah ibunya balik sehari sebelum raya. Malam 29/09/08 lebih kurang pukul 8.15 sampailah dia di Melaka. Apa lagi...habis lencunlah pipinya kena cium dengan sepupu sepapatnya. Diapun seronok dapat jumpa dengan sepupunya. Ada yang selalu dia jumpa dan ada yang setahun sekali baru nak jumpa. Adatlah tu, masing-masing ada kehidupan dan keluarganya sendiri. Time rayalah nak bermesra dan kukuhkan silaturrahim.

Nampaknya tahun ini Haziq beraya dengan lebih 30 orang sanak saudaranya di bawah satu bumbung. Tema sambutan raya famili besar Haziq tahun ini ialah Manisnya Syawal dan tema warna baju Haziq dan ayah ibunya pula ialah biru lembut. Fesyen pula style org johor yang sampinnya di dalam baju.

Banyak kisah haziq pada hari raya kali ini....bagaimana haziq bantu ayah, pak long dan pakciknya bakar lemang..., bagaimana dia tengok sukaneka malam raya yang dibuat saban tahun...bagaimana pula terujanya dia bermain bunga api, bagaimana pula dia collect sampul raya...dan macam-macam lagilah. Apapun buat entry kali ini...kita warm up dulu dengan pic raya Haziq.  


Update via Fotopages - Selasa 07.10.2008




No comments: