Friday, February 5, 2016

Jangan Berjanji

Apa yang jangan berjanji?! Macam serius bunyinya.....! Memang serius jadinya bila berjanji dengan si Haziq ni. Kadang-kadang untuk mengelakkan dia dari makan benda-benda yang tak elok, maka terpaksalah berjanji dengan dia.

Contohnya bila dia nak makan gula-gula getah. Dia memang cari pelunag atau tunggu lampu hijau jer nak makan benda tu. jadi terpaksalah berjanji untuk melengahkan dia...atau supaya dia lupa benda tu. Tapi si haziq ni pun cerdik juga...bila dah janji tu...dia asyik ulang dan tanya jer. Kadang-kadang kesian juga tengoknya...

Lagi satu, perkataan besok baginya adalah esok pagi. Perkataan besok-besok-besok pula bermakna lama lagi. Haa..kena mahir dengan penggunaan perkataan ini dengan haziq...Kalau cakap besok nak balik kampung....dia dok asyik tanya je lah...boleh naik angin juga nanti.

Bukannya apa, bagi haziq, balik kampung merupakan satu peluang keemasan di mana dia dapat aktif seaktif-aktifnya. Tak reti penat. Semua orang dia nak tanya dan berbual. Mengalahkan orang dewasa.

Jom kita tgk picnya di sunway lagoon... 


(Update Via Fotopages - Ahad 31.01.2010)



No comments: