Wednesday, February 10, 2016

Selamat Melangkah Ke Alam Persekolahan


Haa...pada 4.1.2012(Rabu) yang lalu, Haziq telah dengan rasminya menjadi pelajar sekolah rendah darjah 1. Rasa kejap jer dia membesar. pejam celik..pejam celik melayan karenah dia, tup tup dah masuk sekolah dah.

Perasaan dia?! Hmm..seperti kebanyakan perasaan budak2 nak masuk sekolah yang lain, excitednya memang luar biasa. Pada hari pertama, seawal pagi 5.45 dia dah bangun. Tak sabar nak pakai sepersalinan baju sekolah baru. Tak sabar nak mengenali kawan-kawan baru. Belajar benda baru...dan semuanyalah.

Ibu, ayah dan adiknya Aishah setia menghantarnya ke sekolah pada hari pertama. Bagi sokongan dan semangat. Semuanya ok..dia selesa dengan persekitaran baru. Cuma sebelum masuk sekolah tu hari, perkara pertama yang dia tanya ialah kantin. Kih kih kih..kantin yang ditanyanya dulu.

Gambar dia dengan baju sekolah belum lagi dapat untuk diuploadkan. Tapi sebelum persekolahan dibuka tempohari, dia dan keluarganya telah bercuti di Melaka. Antara tempat yang Haziq pergi ialah, Cowboy Town di A Famosa Melaka untuk melihat kemeriahan sambutan Malam Krismas. Esoknya dia dan sepupunya pergi pula ke Riang Ria Water Park di Pengkalan Balak. Main Air lagi. Esoknya pula pada hari Isnin perkelahan beramai2 di Pantai Pengkalan Balak lagi. Dia mandi lagi. Pada hari Selasa pula dia pergi lagi ke Wonderland Melaka main lagi air sehari suntuk. Memang Haziq suka dengan air....

Jom tengok gambar2nya...

(Update via Fotopages - Sabtu 07.01.2012)





 

 

No comments: